Asiakkaan asialla: hankejohtaja Jutta Tikkanen

  • Jaa Facebookissa
  • Jaa Twitterissä
11.12.2020 klo 17.05

Muokattu 21.1.2021

Länsi-Uudenmaan soten hankejohtaja Jutta Tikkanen lupaa olla unohtamatta asiakkaita hallinnollisten rakenteiden alle.

Tähän hänellä on vankka työtausta. Ennen hankejohtajaksi siirtymistään hän on ollut Espoon sosiaali- ja terveyspalvelujen asiakaskokemuspäällikkönä ja yksityisen terveydenhuollon yritysten asiakaskokemusjohtajana. Hän on myös konsultoinut yrityksiä asiakaslähtöiseen toimintamalliin siirtymisestä. 

– Tulen huolehtimaan siitä, että asiakasnäkökulma säilyy kaikessa tekemisessämme, hän kertoo.

– Aluksi keskitymme nimenomaan palvelujen uudistamiseen, jotta pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin. Mietimme hallinnollisia asioita sen jälkeen, kun eduskunta on päättynyt sote-lakipaketista kesän korvalla.

Toisaalta hän korostaa hyvinvoinnin kokonaisvaltaisuutta. Ennaltaehkäisevässä työssä kunnilla ja kolmannella sektorilla on iso rooli. 

– Kuntien sivistys-, kulttuuri- ja liikuntapalvelut sekä järjestöt ovat tärkeitä sidosryhmiä, joiden kanssa teemme yhteistyötä, Tikkanen muistuttaa. 

Rakenteellisten muutosten osalta hanke päättyy näillä näkymin jo vuoden 2021 lopussa. Sote-keskusten kehittäminen jatkuu vuoden 2022 loppuun. Näkyviä uudistuksia tullaan tekemään kuitenkin pitkin matkaa. 

– Tämä ei ole piilossa toteutettava suunnitelma, jonka räväytämme kerralla julkiseksi, vaan uudistamme palveluita yhdessä asukkaiden ja henkilöstön kanssa koko hankkeen ajan, Tikkanen summaa. 

Jutta Tikkanen.

Olen solmukohta, joka yhdistää soten lukuisat sidosryhmät, hankejohtaja Jutta Tikkanen kuvailee rooliaan. Hän lupaa pitää huolta siitä, että asiakaskokemus on kaikissa ratkaisuissa keskiössä. 

Teksti: Tiina Parikka. Artikkeli on ilmestynyt Espoo-lehdessä 4/2020. Lehti on jaettu jokaiseen kotiin Espoossa 28.11.2020.

Tietoa Länsi-Uudenmaan sote -hankkeesta: lu-palvelut.fi/sote